Hoera, onze reis is begonnen

6 juni 2017 - De Panne, België

Hallo allemaal, wat leuk dat jullie ons volgen op onze droomreis :-). Twee jaar geleden liet een artikel in de krant ons niet meer los. Het ging over een gezin met 2 kleine kinderen dat met de camper 12 weken door Europa had getrokken. Wow, wat ontzettend gaaf en uniek! Na heel veel voorbereidingen, nog even een verhuizing (naar wat Joris noemt "mijn lievelingshuis") en nog meer voorbereidingen met werk, school, opvang, etc. zijn we gisteren echt vertrokken! Yes, we gaan het gewoon doen!

Mede mogelijk gemaakt door de beste werkgever van Nederland, Vanderlande :-). Ongelofelijk maar waar dat zij mij (Ilse) 12 weken verlof gunnen en dat terwijl ik er nog maar 5 maanden werk. Chapeau, wat een bedrijf en wat een super team waar mee ik mag samenwerken, geweldig!

DSC_5669Gisteren vertrokken we volgens onze goede kampeertraditie voor de eerste standplaats naar Eerde, oftewel d'Eerd voor de locals :-). Die traditie zijn we overigens vorig jaar gestart toen we voor 't eerst met de camper op pad gingen en dat was heel goed bevallen! Want in Eerde zit een geweldige camping en iedereen die ons een beetje kent heeft 'm ons ongetwijfeld al vaak horen noemen: camping "Het Goeie Leven". Die wordt met veel passie gerund door Anke (een nichtje van Rob) en haar man Johann. Een super relaxte plek waar je meteen helemaal in de vakantiestemming komt. Én waar je ontzettend lekker kunt eten; de hamburger "Het Goeie Leven" is de allerlekkerste! Joris en Marit mochten eindelijk de tas met buitenspeelgoed uitpakken. Ze hadden zo ontzettend veel speelgoed gekregen op het verjaardags-/uitzwaaifeestje laatst, dat we een enorme tas met buitenspeelgoed apart hadden gehouden voor op reis en dat was natuurlijk geweldig om daar eindelijk in te mogen duiken. De vishengels, de bellenblaas en het waterpistool, alles werd meteen uitgetest. Toen was het tijd om te gaan slapen, voor het eerst in het stapelbed in de camper, dat ging heel goed en na een beetje kletsen en grapjes maken lagen ze zo heerlijk te slapen.

DSC_5671Na een gezellige kop koffie met Johann en Anke vanmorgen, vertrokken we na de middag richting onze zuiderburen. Op naar onze tweede en tevens laatste geplande bestemming ;-): De Panne in Belgie. En iedereen met kleine kinderen weet dan direct wat voor kinderfeest ons te wachten staat: Plopsaland. Ongetwijfeld de leukste plek in Belgie als je 3 en 4 jaar bent! Daar gaan we donderdag naar toe. De rit er naar toe verliep heel goed, want Joris en Marit hadden beiden zowat de hele tijd geslapen, handig. Dat gaan we vaker doen; 's ochtends lekker buiten laten spelen en uitwaaien en dan na de middag uitrusten in de camper als we gaan rijden.

Nu staan we de komende 3 nachten op camping "Kindervreugde" in Adinkerke (De Panne), op een steenworp afstand van Plopsaland. Op een plek tegenover het speeltuintje waar Joris en Marit direct indoken en alle oudjes (het is duidelijk nog geen hoogseizoen ;-)) inpakken met hun spel. Dat gaan dan ongeveer zo: allebei een vishengel over hun hoofd, een klos om hun nek, de stokken van de diabolo gebruiken als drumstokken en dan samen de polonaise lopen, geweldig. DSC_5673Vandaag ook nog even ons oventje in de camper uitgeprobeerd met de lekkerste lasagne van de beste Italiaan van Nederland: Gastronomia Italiana, natuurlijk uit Heesch. Al sinds die zaak daar zit nemen we elke vakantie 2 porties lasagne mee (1 keertje zelfs in het vliegtuig naar Portugal). Dat is altijd smullen! En nee, we worden echt niet betaald voor al deze sluipreclame hoor, dus na dé camping en dé Italiaan zijn de commercials nu voorlopig voorbij.

We zijn al helemaal in de vakantiestemming. Ineens hebben we de hele avond voor onszelf en hoeven we geen nuttige dingen voor het huis, werk, of reisvoorbereidingen te doen. Dat went snel! Dus hup, nu nog even de e-reader aan en eens kijken wat we morgen zullen gaan doen. Zal wel een dagje naar de kust worden. Even uitwaaien, dat lukt hier goed want het waait hier ontzettend! Ciao ciao en tot gauw bij ons volgende reisverslag.

1. Loes:
    7 juni 2017
    Wat een enthousiast verhaal! Een goed begin van een heeeeele lange vakantie. Goede reis! Groeten, Loes
  2. Tineke:
    11 juni 2017
    Wat een leuke eerste week! Hopelijk komt het met de camper snel goed, zodat jullie verder kunnen. Lekker genieten!