Nog een Frankrijk verslagje erbij

28 juni 2017 - Visp, Zwitserland

Van Normandie naar Bretagne

Tijd om verder te gaan. Deze dag is weer een reisdag, die we gaan eindigen in Plougastel-Daoulas. Tegen Brest aan. Obnderweg hebben we een mooie plek gevonden in Dinan. Speeltuin Jardin du Val Cocherel in het midden van de stad is geweldig om een stokbroodje te eten, te spelen en te luieren.

We rijden verder en komen aan op camping Saint-Jean. Een mooie plek om te gaan fietsen. Een klein beetje heuvelachtig, maar dat valt toch even vies tegen. Net Limburg, maar dan zonder glooiend landschap. Kort en steil en veel variatie. Na ongeveer een uur fietsen ben ik weer terug op de camping. Toch ruim 400 hoogte meters gemaakt hier. Voor de kenners: er zaten een aantal hellingen in met percentages van 21 %! Moe maar voldaan gaan die avond de beentjes omhoog. Dat was wel even lekker.

Na Brest rijden we via Carnac, van die Asterix en Obelix stenen, Menhirs genaamd, naar Nantes. Daar is een hele gave olifant van 12 meter hoog die rondjes loopt op een oude scheepswerf. Het bezoeken meer dan waard!

Via Nantes, rijden we langs de Loire waarbij het qua weer zelfs een beetje afzien is. 39 graden om 9 uur 's avonds in een camper is best wel zweten.

We trekken steeds verder naar het oosten, richting St. Claude. Een plaats waar de tour blijkt dor te komen. Het is er nu al een gekkenhuis. HEle straten die nog even opgeknapt worden voor het circus wat langs gaat komen.

Hier heb ik ook weer een lekker stukje gefietst met flink wat hoogtemeters in de benen. Erg fijn!

Vanuit St. Claude gaan we de oversteek naar Zwitserland maken. Volledig binnendoor met heel veel klimwerk voor Kriek (de camper, aldus J& M) zijn het wel geweldige routes om te rijden. Het schiet niet op, maar het uitzicht maakt wel heel veel goed. In Zwitserland rijden we om het meer van Geneve heen met een geweldige lunchplek tegen het meer aan. Rolle genaamd, lekker chique met een hele mooie speeltuin.

1. Heidi:
    3 juli 2017
    28 juli, jullie zijn echt een tijdmachine
  2. Rob, Ilse, Joris & Marit Wijnen:
    3 juli 2017
    Helemaal van de leg hier...