Wij kunnen Frankrijk!

24 juni 2017 - Villard-Saint-Sauveur, Frankrijk

Het heeft even geduurd, maar hier volgt een ware update van ons blog. Frankrijk blijkt behoorlijk Wifiloos te zijn. Dit is mijn beurt en ik ga jullie wat vertellen over de franse taal. Maar dan natuurlijk niet hoe slecht of goed wij dat zelf kunnen, maar hoe snel kinderen dat eigen maken. Dus met andere woorden: Wij kunnen Frankrijk!!

Na inmiddels een flinke tijd in Frankrijk te hebben doorgebracht en heel veel verschillende plekken te hebben gezien gaat de vocabulaire van die twee er flink op vooruit. Merci en Bonjour worden dagelijks te pas en te onpas gebruikt. Meestal op het juiste moment, maar vaak ook niet. En dat zijn de mooiste ;-) Zo hebben we van de week in een heus pizza restaurant gegeten met hele lekkere pizza's in Bourges ( Dan weten jullie meteen waar we zo'n beetje uitgehangen hebben).

Bij het verschijnen van de pizza op een groot bord werd er al volop gejuicht door Joris en Marit. Toen de serveerster bedankt mocht worden voor het bord kwam er natuurlijk een volmondig en tweestemmige BONJOUR ten gehore.

Nou, dan ben je als driejarige natuurlijk supertrots, dat je dat kunt zeggen en dat de mensen om je heen dan gaan lachen, dus zul je het wel goed gezegd hebben?! Dan kun je écht wel Frankrijk.

1. Piet:
    24 juni 2017
    Voor ons allemaal bekende plekken. Fijn dat jullie zo genieten. Maar bij elke MC Donalds is er gratis wifi
  2. Anne Verdiesen:
    25 juni 2017
    Wat leuk om jullie avonturen te lezen! Heerlijk dat jullie zo genieten! ...Haha en wat kunnen jullie kinderen toch goed Frankrijk!!! Chapeau
  3. Francy:
    25 juni 2017
    Bonjour! Wat een leuke verhalen, en nu al heel wat leuke ervaringen!
  4. Bert en Tilly:
    25 juni 2017
    Wat een mooie plaatjes,j ullie hebben wel echt vakanti

Joris en Marit, Wat een mooie grote vissen!
    Mooie plaatjes, jullie hebben echt vakantie zo te zien!
    Bert en Tilly.